Zeleninový šalát s vynikajúcou chuťou, ktorý je plný vitamínov! Prospieva Vášmu zdraviu!

Zdieľať článok na

Leto je pomaly, ale isto v plnom prúde. Ťažká, hutná a vyprážané jedlá nie vždy v týchto horúcich dňoch prídu vhod. Väčšina z nás radšej momentálne siahne po zeleninovej variante, ktorá je nielen chutná, ale aj zdravá.

Taký zeleninový šalát náš žalúdok nijako nezaťaží a naše zdravie tiež nepríde skrátka. Šalát, ktorý obsahuje mrkvu, zeler a kapusta je priamo vitamínovou bombou pre náš organizmus.

Mrkva je bohatým zdrojom betakaroténu, ktorý blahodarne prispieva nielen našej pokožke. Je dokázané, že u žien mrkva napr. Výrazne znižuje riziko mŕtvice. Kapusta je vhodná ako prevencia chronických ochorení. ň

A aj zeler nezostáva pozadu. Čistí žalúdok a je veľmi vhodný pre diabetikov. Spojte tak príjemné s užitočným a túto vitamínovou fantáziu si pripravte už pri najbližšej príležitosti. Prinášame Vám rovno dva recepty.

INGREDIENCIE:
1 menšia biela kapusta
2 červené papriky
1 zelená paprika
pol zeleru
2 strúčiky cesnaku
soľ
korenie
olivový olej
ocot

POSTUP:
1) Kapustu umyte, zbavte ho nevhodných listov a potom nakrájajte na rezance do hlbokej misy.

2) Umyte papriky a zbavte ich všetkých semienok. Nakrájajte na rezance. Nakrájajte tiež zeler a utrite, alebo vymačkajte cesnak.

3) Potom všetku zeleninu premiešame. Zalejeme octom a olejom, osolíme a okoreníme. Podľa potreby dochutíme.

4) Misu zakryte a pred podávaním nechajte minimálne 3 hodiny chladiť.

Druhý šalát:


INGREDIENCIE:
strúhanej kapusta
strúhaná mrkva
zeler
feferónky
nasekaná rukola
kapary
olivový olej
vínny ocot
soľ
korenie

POSTUP:
1) Všetko zmiešajte a bohato zalejte olejom a octom. Dôkladne premiešajte a podľa potreby dochuťte.

2) Nechajte dobre vychladiť. Vôbec ideálne je nechať šalát odležať cez noc. Pustí veľa chutnej, zeleninovej šťavy.

 

Zdieľajte tento báječný recept na zeleninové šaláty i s Vašimi priateľmi! Určite si na nich tiež pochutnajú!

zdroj: vychytavkov.cz / enallaktikidrasi.com

 


Zdieľať článok na

You Might Also Like